או: כשאת יוצאת לדייט קחי איתך סרגל

זה לא מדד ת"א 100

חשיפת נשים בהריון לפתאלטים, המהווים מרכיב חשוב ברוב סוגי הפלסטיק, נמצאה כקשורה ישירות לגודל קטן של איבר המין  ולשכיחות יתר של אשך טמיר (שלא ירד לשק) בקרב יילודים זכרים. לדעת החוקרים שפרסמו את הנתונים, גורם הפלסטיק להפיכת זכרים לנשיים יותר.

פתאלט הוא כימיקל הנוסף לפלסטיק על מנת להפחית את השבירות שלו. הוא נמצא בשימוש נרחב גם בתעשיית היופי, כגון בבשמים, לקה לציפורניים, ועוד, אלא שהצרכן לא מודע לכך, כי הוא רשום כ FRAGRANCES (חומרי ריח).

המחקר, שנערך בקרב כמה קבוצות ילדים מאזורים שונים בארה"ב, כדי לנטרל את הסיכוי להשפעת זיהום סביבתי, מצא קשר סטטיסטי חזק ומשמעותי בין נשים הרות שבגופן היו ריכוזים גבוהים של פתאלטים, ובין קווים נשיים בקרב בניהן הזכרים.

היית צריך לשתות מהברז

היית צריכה לשתות מהברז

 

בקרב מכרסמים נמצא קיצור המרחק הקרוי AGD, (מה שחלקנו מכיר כפרינאום) שהוא המרחק בין פי הטבעת ואיברי המין,  והמהווה מדד למידת הזכריות שלהם. (סליחה על השפה, אבל בפשטות זה אומר שמרחק גדול בין החור של התחת לביצים מראה שאתה "גבר-גבר", מרחק קצר- שאתה "סיסי") והתופעה הוכתרה כ"סינדרום פתאלט" phthalate syndrome, המחקר הראה את אותה התופעה בקרב תינוקות אנושיים ויחד עימה- גם שכיחות יתר של אשכים טמירים.

החוק בקנדה (שם הפתאלט הוכרז כחומר רעיל) קובע שצעצועי ילדים אסור שיכילו יותר מעשירית (0.1) האחוז ממשקלם פתאלט.

פתאלטים פוגעים בתהליך ייצור הטסטוסטרון, והם נספגים לתוך גופנו דרך העור, מערכת העיכול (שתייה ואוכל) ובנשימה.

ראש הצוות סיפרה שהיא משתדלת לקנות מוצרי קוסמטיקה ללא פתאלט, לא שומרת מזון בכלי פלסטיק, ולא מקפיאה או מחממת במיקרו בכלים כאלה, על מנת להקטין את החשיפה שלה ושל בני משפחתה לפתאלטים.

יותר מדי פלסטיק

במינים רבים של בעלי חיים נמצאו פגמים רבים הקשורים כולם ליכולת הרבייה בזכרים, כגון איברי מין הרמפרודיטיים (INTERSEX, ששיוכם לזכר או נקבה לא ברור, כגון בלוטת מין שחלקה שחלה וחלקה אשך), פוריות נמוכה (פגמים באיכות הזרע), התנהגות רבייה לא יעילה (הזכרים לא יודעים או לא מצליחים להרביע נקבות), איברי מין קטנים וכו'.

  • בדגים: הפרעות זרע, INTERSEX, עקרות.
  • בדו-חיים: INTERSEX
  • בזוחלים: INTERSEX, רמות הורמון זכרי נמוכות, איברי מין קטנים בתנינים, צבים, זמן בקיעת עוברים קצר מן הדרוש (פגות) ובהתאם -תמותה גבוהה בקרב הפגים.
  • ציפורים: מומים מולדים באיברי המין, תמותת עוברים, קליפה דקה יותר של ביצים, התנהגות לקויה של ההורים (בשלב הדגירה וגידול הגוזל).
  • מכרסמים: מרחק AGD קטן, ירידה בספירות זרע, אשכים קטנים, עקרות.
  • לוטרה ומינק: עצם איבר המין (מסתבר שיש להם כזו ולכן הם לא זקוקים לויאגרה) קצרה, אשכים קטנים, עקרות.
  • כלבי ים, אריות ים: עקרות, קשיים בתהליך השרשת העובר, הפלות מרובות, והמלטות מוקדמות (פגים).
  • לווייתנים ודולפינים: רמות טסטוסטרון נמוכות, עקרות, איברי מין הרמפרודיטיים.
  • דובי קוטב: איברי מין מעוותים והרמפרודיטיים, עקרות, אשכים קטנים, איברי מין קטנים, רמות טסטוסטרון נמוכות בדובים בוגרים, עצם איבר המין קטנה (גם להם יש, טוב כי קר שם), תמותת גורים גבוהה.
  • דובים שחורים: אשך טמיר.
  • פנתר פלורידה: הפרעות בזרע, איכות וריכוז זרע נמוך, אשך טמיר, רמות הורמונים נמוכות (אז הפנתר הוא לא כזה פנתר).
  • איילים: קרניים מעוותות (הקרן היא סממן מין משני בזכרים), אשך טמיר, מומים באשכים,מצב טרום סרטני באשכים.
  • אנטילופה: אשכים לא נורמליים, הפרעות בזרע.

פתאלט PHTHALATE הוא כימיקל אחד מתוך קבוצה של "מעוותי מגדר" gender-benders, תוצרי תעשייה וחומרים נלווים של חיינו המודרניים, שמסכנים את יכולת הרבייה של כמעט כל ייצור חי על פני הכדור.

  • את הפתאלטים אפשר למצוא ב:
  • צעצועים, חומרי עטיפה למזון, שקיות ניילון, חלקים פלסטיים של מכוניות וכלי תחבורה שונים, צינורות להשקייה, מעילי גשם, ווילונות אמבטיה, רצפות לינולאום וטפטים מסוימים, חומרי סיכה וחומרי דבק, דטרגנטים (חומרי ניקוי) ומוצרי קוסמטיקה, כולל שמפו, דאודורנט, בשמים, אפטר-שייב, ספריי לשיער, לקה לצפורניים, וצנרת לעירויים (כן כן, אינפוזיה).

החומר נמצא כאחראי לאשכים טמירים, איבר מין קטן, מרחק קצר בין האשכים לפי הטבעת (מדד לזכריות), עקרות, ליקויים בספירת זרע, מומים מולדים, הפלות ולידות מוקדמות ולכן ריבוי פגים.

אלא שהוא לא לבד, הנה החברים שלו:

  • ביספנול איי BISPHENOL A נמצא גם הוא במוצרי פלסטיק רבים, כולל בקבוקי תינוקות וסתם בקבוקי שתייה, וברזין המהווה ציפוי פנימי לפחיות שתייה ובחומרי איטום לשיניים. השפעתו דמוית הורמון האסטרוגן הנשי, והוא עלול להוות זרז להתפתחות סרטן השד, פרט להשפעתו השלילית על מנגנוני הרבייה של שני המינים.
  • חומצה פרפלואורואוקטנואית PERFLUOROOCTANOIC ACID –PFOA נמצא בחומרים המשמשים לאיטום ובחומרי סיכה , בטפלון (כן, הציפוי של כלי הבישול) ובגור-טקס GORE-TEX שמשמש לבגדים אבל גם לחוט תפירה בניתוחים. אז זהו, שהוא מסרטן…
  • מתוקסיכלור ווינקךוזין METHOXYCHLOR & VINCLOIZIN שני חומרי הדברה, אחד קוטל חרקים והשני קוטל פטריות המשמשים בחיות בית, משקי בית ובחקלאות, גורמים להפלות ולמומים בזכרים למשך דורות מספר, הם מוגדרים כ- Early-Onset Endocrine Disruptors שבשים (מהמילה לשבש- TO DISRUPT ) אנדוקריניים מוקדמים.
  • אתוקסילאטים נונילפנוליים NONYLPHENOL ETHOXYLATES –NPES. גם הם ENDOCRINE DISRUPTERS חזקים המשנים ביטויים גנטיים על ידי הפעלה או "כיבוי" של גנים מסוימים, ובכך משבשים פעילות של בלוטות, הם מחקים את פעילות הורמון האסטרוגן ומאז שהם נמצאים בשימוש הוכפל פי 3 מספר הדגים הזכריים שהפכו לנקביים.
  • הורמוני גדילה של בקר BOVINE GROWTH HORMONES, הניתנים באופן קבוע לבקר ועל כן מופיעים בחלב המסחרי ובמוצריו, להם משייכים את תופעת ההתבגרות המינית המוקדמת לה אנו עדים מזה כמה שנים, בעיקר בקרב בנות.
  • מונוסודיום גלוטאמט MONOSODIUM GLUTAMATE – MSG. קיים במזונות מסחריים רבים, ומשמש להבלטת טעם, משויכת לו ירידה בפוריות בקרב שני המינים.
  • פלואור FLUORIDE, נמצא במי השתייה שלנו כי משרד הבריאות החליט להוסיף אותו כי לכאורה זה אמור למנוע עששת (BULLSHIT) ובמשחות שיניים כמובן, קשור לירידה בפוריות, הפרעות הורמונאליות וירידה בספירות זרע.

לפני שהיה פלסטיק

מה עושים?

הקונגרס של ארה"ב כבר העביר (ביולי 2008) חוק ובו נאסר השימוש ב-6 סוגי פתאלט בצעצועים וקוסמטיקה, במספר מדינות בארה"ב הוגבל השימוש בפתאלטים במוצרים המשמשים ילדים, וכמה חברות, כגון וול-מרט, טויס-אר-אס, לגו, אבן-פלו וגרבר Wal-Mart, Toys-R-Us, Lego, Evenflo and Gerber הודיעו כי מיוזמתן יורידו את רמת הפתאלטים במוצריהן.

אנחנו יכולים:

· להשתדל לאכול אורגני

· להשתמש בסבונים, חומרי ניקוי, משחות שיניים וקוסמטיקה אורגניים/ טבעיים

· להמעיט בשימוש בחומרי הדברה כימיים.

· לא לאכול דגים המגודלים בחוות גידול (כלובים)

· להימנע מחומרים משמרים וצבעי מאכל, כולל מונו סודיום גלוטאמט

· להימנע מממתיקים מלאכותיים.

· להמעיט בשימוש בשקיות ניילון ולא לשמור מזון בכלי פלסטיק

· לא להקפיא ולא לחמם במיקרו בכלי פלסטיק.

· להימנע ממפיצי ריח, מרככי כביסה ומטהרי אויר כימיים.

· לזרוק לפח כלי בישול מטפלון (סירים, מחבתות)

· כשצובעים את הבית- לחפש צבעים ידידותיים לסביבה.

· כנ"ל לגבי שטיחים ורצפות.

· להחליף את הווילון באמבטיה לאחד עשוי בד.

· לא לסמוך על אף אחד.

היי חמוד, ד"ש לאימא

היי חמוד, ד"ש לאימא

לקריאה נוספת:

Effects of Pollutants on the Reproductive Health of Male Vertebrate Wildlife—Males Under Threat

Baby boys born with smaller penises

It’s official: Men really are the weaker sex

Plastics ingredient linked to smaller penises

pregnant women who are exposed to phthalates