ממחקר שפורסם ב Archives of Internal Medicine עולה שטאי-צ'י, אמנות הלחימה העתיקה, מסייע לחולי אי ספיקת לב.

מחקרים הראו כבר שעיסוק ב"התעמלות מדיטטיבית" meditative exercise, קרי יוגה וטאי צ'י, מסייע בשורה ארוכה של מחלות, כגון אסתמה, ולא רק: גם כאבי גב ( גם כאן ) כאבי ווסת, שיווי משקל (דבר המקטין נפילות אצל קשישישם) ועוד הרבה, במחקר שאני מביא לפניכם החליטו לבדוק את התועלת של תרגול טאי צ'י אצל חולי אי-ספיקת לב.

בין השנים 2005 ל-2008 נבדקו 100 חולי אי-ספיקת לב, שהגיל הממוצע שלהם היה .67

בקבוצת הניסוי היו 50 חולים שעברו במשך 12 שבועות אימוני טאי צ'י. בקבוצת הבקורת היו 50 חולים שעברו הדרכה (חינוך פסיבי) במשך אותו פרק זמן.

נבדקו יכולת לפעילות גופנית (מבחן הליכה של 6 דקות), צריכת חמצן ורמת איכות חיים על פי שאלון מינסוטה לאיכות חיים (Minnesota Living With Heart Failure Questionnaire)

תוצאות:

אמנם לא נצפה שיפור בתפקוד הלבבי וברמות החימצון, אך נצפו שינויים לטובה הן במצב הרוח (לפי שאלון POMS- Profile of Mood States ) ובתחושת היעילות העצמית בעת עיסוק בפעילות גופנית Cardiac Exercise Self-efficacy Instrument שמתאר את האמונה והתחושה של האדם בכך שהוא מסוגל לבצע פעילות מסוימת, מדד המשפר את ההיענות של החולה להתמיד בפעילות גופנית.

מסקנות החוקרים:

תרגול טאי צ'י משפר איכות חיים ותחושת יעילות עצמית בעת עיסוק בפעילות גופנית בחולי אי-ספיקת לב.

מומלץ.

Tai Chi Exercise in Patients With Chronic Heart Failure. A Randomized Clinical Trial

Gloria Y. Yeh, MD, MPH; Ellen P. McCarthy, PhD; Peter M. Wayne, PhD; Lynne W. Stevenson, MD; Malissa J. Wood, MD; Daniel Forman, MD; Roger B. Davis, ScD; Russell S. Phillips, MD ; Arch Intern Med. 2011;171(8):750-757. doi:10.1001/archinternmed.2011.150