השבוע הגיע אליי למרפאה ד.ד. (השם שמור במערכת).

גבר נאה למראה בן 60+, שנראה מעולה, וצעיר בהרבה מכפי גילו. הוא בא כי הבן שלו חשב שפגישה אתי עשויה להועיל לו (כן, זה קורה לא אחת),

אלא לאחר שיחה של כחצי שעה הורדתי לפניו את הכובע (וירטואלית) ואיחלתי למטופליי ולי להתנהל ולו במשהו כפי שהוא מנהל את חייו, לאכול בריא כמוהו וכו'.
בקיצור- להעריץ ולקנא.

לא רק שלא היה לי מה ללמד אותו, אלא שאף אני למדתי ממנו משהו, וכהרגלי- אני לא שומר את זה בסוד וממהר לשתף אתכם:
בין שאר הרגליו הבריאים, הבנאדם אוכל כל יום אחה"צ "תערובת בריאות" שהוא ירש ממישהו, ומייחס לה תכונות מבריאות ומועילות, והנה היא לפניכם:

מרכיבים:

המרכיב הכמות היחסית
שבולת שועל גסה 2
זרעי פשתן טחונים 1,5
זרעי כוסברה טחונים 1
שומשום מלא לא טחון 1,5

 

 

 

 

 

כל יום הוא ואשתו אוכלים 3 כפות תערובת יחד עם 2 כפיות טחינה גלמית ו-2 כפיות דבש.

למותר לציין שהוא משתמש רק בחומרים אורגניים, ואת התערובת הוא שומר במקרר.

וכל מי שיצליח ויעשה זאת- הרי זה משובח.

אז מה יש בתערובת ולמה זה טוב?

שיבולת שועל עשירה בסיבים, ויטמינים מקבוצת ה- B, וב- beta glucans שהם   biological response modifiers,  כלומר מווסתי מערכת החיסון, מזרזים תהליכי ריפוי פצע והחלמה, ומאזני רמות כולסטרול, היא עוזרת להורדת משקל, מאזנת רמות סוכר בדם, יש לה תכונות אנטי-סרטניות, מורידה כולסטרול ומסייעת במניעת מחלות כלי דם ולב ומקלים במצבי עצירות.

זרעי פשתן הם מן המקורות הטובים בטבע לאומגה-3, תומכים בחיזוק מערכת החיסון, יש לפשתן תכונות אנטי-דלקתיות וכנראה גם אנטי-אייג'ינג ומקלים במצבי עצירות.

לכוסברה תכונות אנטיביוטיות והיא מעכבת התפתחות חיידק הסלמונלה, משמשת בתהליך ה chelation כלומר מסייעת בהוצאת רעלנים מן הגוף ובעיקר מתכות כבדות, מסייעת לעיכול (שוב עצירות) ומונעת גזים, היא אנטי-דלקתית ולכן מניעתית במחלות פרקים, מסייעת במניעת דלקות בדרכי השתן, מונעת בחילה, מאזנת רמות סוכר בדם, מסייעת בהורדת הכולסטרול ה"רע" ( LDL ) ומעלה כולסטרול "טוב" ( HDL ), ומקור מצויין לסיבים תזונתיים, לברזל, למגנזיום ולפלבונואידים צמחיים.

שומשום, המופיע כאן פעמיים, כגרגרי שומשום וכטחינה, הוא מקור מעולה למנגן, נחושת, מגנזיום, פוספור, ויטמין B1, ובעיקר ברזל וסידן, הוא מקור נהדר לסיבים תזונתיים ולקבוצת חומרים הקרויים ליגננים lignans, הידועים ביכולתם להוריד כולסטרול, למנוע יתר לחץ דם, להעלות רמות ויטמין E ולהגן על הכבד מנזק של חומרים מחמצנים (כלומר- הם אנטיאוקסידנטים), הנחושת מסייעת לאיזון הסוכר ולפרקים, הסידן והמגנזיום כמובן לבריאות השלד ולמערכת כלי הדם, כשהמגנזיום מסייע בתהליך החימצון שבמערכת הנשימה, ולשינה.

הדבש בונה ותומך במערכת החיסון, הוא אנטיאוקסידנט רב עוצמה ועל כן נוגד סרטן.

למותר לציין שלא חייבים לאכול את התערובת רק ככה, ואתם רשאים לגוון על פי טעמכם: לפזר אותה על הסלט, לאכול אותה עם יוגורט (רצוי צאן), להשתמש בפולן או במזון מלכות במקום הדבש, וכו' וכו'.

נראה לי רק בריאות, מה רע?

אני כבר קניתי והכנתי לי את התערובת ואני מתכוון לנסות אותה.

מי מכם שיחליט גם לנסות- אשמח לשמוע דעות וחוויות.

בתאבון ובהצלחה.

לראש
העמוד