כן, כן, זה ממסכת אבות פרק ו' משנה ו',

ובמה מדובר?

אני (כידוע) לא דוגמא, ובטח לא דמות לחיקוי, אבל אני מביא לכם, חם, טרי מן התנור, דיווח מהשטח, כפי שפורסם, כמו שאומרים- "לא נגענו", ואפילו פירושים לא הכנסתי:

הדיווח לקוח מ"רשת רפואה", לה נגישים המיועדת לרופאים, ולהם מגיע כל הקרדיט:

שזה האתר שלהם

חדשות בריאות הצבור- שפעת החזירים – עמדות רופאים ראשוניים כלפי החיסון
24/11/2009     מערכת רשת רפואה
כולנו ערים לחששות בציבור ובקרב הרופאים לגבי הסיכונים הכרוכים בחיסונים, שהועצמו לגבי החיסון נגד וירוס השפעת  H1N1 והגיעו לדיונים בתפוצה רחבה באינטרנט. עקב זאת החלטנו לבצע סקר אינטרנטי לבדיקת עמדתם והתנהגותם של הרופאים סביב החיסון לשפעת החזירים.
המחקר בוצע על ידי  חברת – פארמה קווסט, שהיא חברה למחקרים אפידמיולוגיים וסקרים, מבית רשת רפואה. ראו פירוט למטה.
מתודולוגיה:
הסקר בוצע בין התאריכים 16 לנובמבר עד 21 לנובמבר בקרב 215 רופאים ראשוניים (רופאי משפחה, פנימאים, ילדים). טווח השגיאה הסטטיסטית למדגם זה – 6.5% -/+ ברמת מובהקות של 95%.
סיכום הממצאים:
77% מהרופאים הראשוניים ימליצו לכל המטופלים שלהם, הנמצאים בקבוצת סיכון, להתחסן, הווה אומר כי קרוב ל-10% מהרופאים הראשוניים ימליצו למטופליהם בקבוצת סיכון להתחסן, על אף שהם עצמם לא יתחסנו (כזכור רק 68% יתחסנו). 15% ימליצו לחלק ממטופליהם בקבוצת סיכון להתחסן ורק 5% לא ימליצו למטופלים כאלה להתחסן כלל.
ומה באשר לאוכלוסייה הכללית, בשונה ממטופלים בקבוצת סיכון?
כאן המצב משתנה. קרוב לשליש מהרופאים הראשוניים ימליצו למטופליהם, שאינם בקבוצת סיכון להתחסן, עוד 30% מהרופאים ימליצו לחלק מהמטופלים שלהם שאינם בקבוצת סיכון להתחסן, ואילו 27% מהרופאים לא ימליצו למטופליהם להתחסן כלל.
וכיצד מתנהגים המטופלים? רופאים ראשוניים ציינו  כי בממוצע 61% מהמטופלים, שלהם המליצו להתחסן,  הביעו חשש מהחיסון.
זאת ועוד, בממוצע 32% מהמטופלים, שלהם המליצו  רופאים ראשוניים להתחסן, התנגדו לקבלת חיסון.
בעצם, עד כמה תופסים הרופאים הראשוניים את חיסון השפעת H1N1 כבטוח?
3 מתוך 4 רופאים ראשוניים (74%) תופסים את החיסון כדי בטוח או מאוד בטוח ורק 14% גורסים כי החיסון לא כל כך בטוח, בהם רק 2% שמאמינים כי החיסון כלל אינו בטוח.
על פי הנתונים לעיל, יותר רופאים ראשוניים אומרים כי החיסון בטוח (74%) מאשר בפועל יתחסנו (68%). למרות הביטחון, החשש קיים, אומנם בשיעורים נמוכים.
יתכן כי אנו בתחילת תהליך. נראה כי עם העלייה בשיעור ההתחסנות החשש מפני תופעות לוואי ירד, ושיעור המתנגדים לקבלת החיסון ירד.

אני מציע להכנס למצגת המפורטת: לראות את הנתונים בצורה גרפית ולהסיק מסקנות, (תאמינו לי שזה שווה)

מבצע המחקר

המחקר בוצע על ידי  חברת – פארמה קווסט, שהיא חברה למחקרים אפידמיולוגיים וסקרים, מבית רשת רפואה, הפועלת בתחום הרפואי בלבד. החברה מבצעת מחקרים באמצעות האינטרנט, ופונה לרופאים המנויים על רשימות התפוצה של רשת רפואה. אנו נערכים לביצוע סקרים בנושאים אקטואליים ובנושאים העומדים על סדר היום בקהילה הרפואית, זאת כחלק מהפעילות המערכתית במטרה לעדכן את ציבור הקוראים הגדול המנויים על המגזינים של רשת רפואה.  כחלק מפעילותנו אנו מציעים לרופאים  שיתוף פעולה וסיוע בביצוע מחקרים וסקרים בבניית מתודולוגיה, בבניית שאלון, ותכנון העיבוד הסטטיסטי. כמו כן ניתן לתכנן ולהפיץ באמצעות המערכת שלנו סקר מלא או לצרף מספר שאלות בעלות עניין לסקר שאנו עורכים. אתם מוזמנים לפנות בנושאים אלו לכתובת editor@mednet.co.il.
לתקציר

 

וכל אחד יבין את מה שהוא רוצה להבין…